Categories
המומלצים הריון מבצעים לוהטים מדריך לקניות ברשת צרו קשר קטגוריה

קניה בטוחה באלי אקספרס – כל מה שצריך לדעת

אלי אקספרס (חברת בת של אליבאבא) היא זירת המסחר האסיאתית הענקית ביותר. הגדולה שלה נובעת בעיקר בשל המחירים הנמוכים (ולעיתים אף מגוכחים). הרי רוב הסחורה הממותגת שאנחנו קונים יוצרה בסין, אז למה לא לקנות ישירות מהספק הסיני במחיר שיכול להיות נמוך גם ב-50%?

נכון, קיים חשש להזמין מאלי אקספרס, בשל הסיכון שיגיעו מוצרים פגומים או שלא נראים כמו בתמונה. אך אפשר לקנות חכם ולצמצם סיכונים.

טיפים ונקודות ששווה לשים לב אליהם לפני שמזמינים

אלי אקספרס הוא זירת מסחר – כמו קניון – אין מוכר אחד, יש אלפים, לכן לערוך חיפוש מושכל לא רק של המוצר, אלא גם של המוכר. המוצרים הם לא פעם מוצרים באיכות נמוכה, לכן כדאי לערוך השוואה בין המוכרים ולהתייחס לדירוג המוצר ולמספר ההזמנות.

  1. דירוג המוצר – מוצר שמדורג עם ארבעה כוכבים ומעלה זו התחלה טובה.
  2. מספר ההזמנות – ככל שבוצעו יותר הזמנות של המוצר וככל שהדירוג שלו גבוה יותר – כך תהיו בטוחים יותר.
  3. ותק המוכר – רצוי לרכוש ממוכרים עם ותק של מעל לחצי שנה (אלי אקספרס מסננת    מוכרים בעייתיים, לכן אם חנות קיימת מעל חצי שנה, הסיכויים שהיא אמינה גבוהים)
  4. פידבק של החנות – לבדוק כמה אחוזי פידבקים חיוביים יש למוכר. אני קונה אצל חנויות  עם 95% ומעלה פידבקים חיוביים, אם כי יש שיאמרו ש-90% מספיקים בהחלט.
  5. תקשורת עם המוכר – לבדוק שהתקשורת עם המוכר היא מעל 4 כוכבים.
  6. תשלום ב-PayPal – כש-PayPal מחליטה לאשר ספק, זה אומר שהקניה בטוחה. בנוסף, אם תתקלו בבעיה PayPal היא זו שתנהל את ההתקשרות מול הספק הסיני ולא אתם. שימו לב שהתשלום כרוך בעמלה.
  7. לקרוא תגובות – לא להתעצל! בדרך-כלל בתגובות תקבלו תמונה מלאה בנוגע למוכר ולמוצר – האם הוא תואם את התמונה, האם התיאור נאמן למוצר והאם המשלוח הגיע מהר.
  8. Buyer Protection – כדאי לקנות רק בחנויות עם Buyer Protection, כך שאם היתה בעיה עם המוצר (לא הגיע, הגיע פגום), תוכלו לקבל החזר כספי מלא.
  9. פירוט המוצר – לשים לב לחומרים ממנו עשוי המוצר, שם היצרן ועוד פרטים רלוונטיים.
  10. מידות – המידות האסיאתיות אינן דומות למידות המערביות ויש לבצע המרה (יש פעמים שהמוכר מעלה מדריך מידות, דבר שמקל על עבודת התחקיר)
  11. Dispute – אם התעוררה בעיה לפני שהמוצר הגיע לידיכם, תוכלו לפתוח Dispute. שימו לב שלא ניתן לפתוח Dispute פעמיים. כלומר, מרגע שנסגרה התלונה, לא ניתן לפתוח אותה מחדש. לכן רצוי שלא לסגור את התלונה עד לקבלת מענה מספק. במידה שאינכם מרוצים מהמענה, תוכלו להעביר את התלונה לשירות הלקוחות של אלי אקספרס.

ומילה אחרונה לגבי מע״מ

באלי אקספרס  – תדרשו לשלם 17% מע״מ, רק במידה שהזמנתם ממוכר אחד בסכום של 75$ או יותר. במידה שביצעתם הזמנה בסכום גבוה מ-75$ ממוכרים שונים, לא תדרשו לשלם מע״מ (כל מוכר שולח את המוצרים שהוזמנו ממנו בנפרד)



לקטגוריית הפלאש דיל

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *